Aandacht

arthurkruisman —  6 november 2012

Mijn vriendin gaf me vorige week een special uit het krantje van de Metro. Deze special gaat over de week van het nieuwe werken (12-16 november) met de subtitel ‘tem de tijd’. Nu ondersteun ik graag veel initiatieven rond het nieuwe werken, maar met ‘tem de tijd’ heb ik toch wat problemen. Tijd moet volgens deze special gemanaged worden.

Ik denk niet dat tijd gemanaged of getemd kan worden. Tijd bestaat niet werkelijk. We moeten de aandacht verleggen van dingen buiten ons naar dingen binnen ons. We moeten leren om de gedachten te beheersen die ons afleiden van de betekenisvolle dingen die we eigenlijk willen doen. Het hebben van werkelijke aandacht voor de juiste dingen is iets dat geleerd en getraind kan worden. En eventueel getemd als dat nodig is. Een mogelijk gevolg van training op deze aandacht is dat we de tijd bewuster en daarmee zinvoller besteden en met plezier kunnen terugkijken op het gedane.

Dus laten we de tijd op z’n plek houden en aandacht ontwikkelen voor die gedachten die ons van een betekenisvolle koers houden.

 

arthurkruisman

berichten

Innovation Consultant @ Inter Access and Executive Coach @ Mindwatch