Leren

arthurkruisman —  7 november 2012 — Een reactie plaatsen

Ik werk sinds een maand of twee voor het International Institute for Communication and Development (IICD). Een dagje per week. Pro Deo. Kudo’s voor Inter Access, het bedrijf waar ik sinds 1995 in dienst ben. Het is bijzonder als je werkgever je in staat stelt om op Pro Deo klussen te mogen doen bij een bedrijf als IICD. Het geeft je vleugels om even niet tegen een uurtarief te hoeven werken, maar vol in de betekenis het werk als zodanig mag gaan zitten. Het stelt mij ook in staat om te leren van andere disciplines, van andere culturen te mogen genieten en een helpende hand te bieden aan een prachtig bedrijf met een betekenisvolle missie. Ik leer ervan omdat ik mijzelf in een ander perspectief gun te zijn. Een klus doe die ik niet eerder heb gedaan. Niet bang hoef te zijn om fouten te maken. En andersoortige mensen tegenkom.

De video onder deze blog geeft ook prachtig weer hoe ICT kan helpen in de ontwikkeling van kinderen in kansarmere landen. Binnen 3 weken leert de jongen in deze video van ongecoördineerd ‘bedienen’ van een tablet PC naar het echt leren schrijven. Als dat geen mooi perspectief is om ICT in te zetten voor het leren leren, dan weet ik het niet meer.

Dank je wel Tony Bosma voor het artikel op je prachtige blog ‘Extend Limits’. Ik verwijs graag naar je artikel. 

arthurkruisman

berichten

Innovation Consultant @ Inter Access and Executive Coach @ Mindwatch

Reageren?

Wees de eerste die het gesprek start!

Geef een reactie

